Find osFind os på Google PlusFind os på LinkedIn
topfoto.jpg

Retargeting

Går du glip af et stort kundepotentiale, når folk ikke bider på ved første besøg? Svaret er ja. Forlæng din synlighed og fang dine nye og tabte kunder igen...

De fleste webshops og hjemmesider har en konverteringsrate på 1-2%. Det betyder, at 1-2% af dine besøgende på din hjemmeside tager kontakt til dig. Det betyder så også, at 98% hverken kontakter dig eller køber dine produkter og ydelser. Det kan der være mange årsager til, men en ting er sikkert: De 98% bliver aldrig til dine kunder, hvis de ikke finder frem til dig igen.

 

Retargeting fokuserer udelukkende på den trafik, der allerede er genereret til din hjemmeside eller webshop. På Facebook kan du målrette annonceringen til en bestemt målgruppe, der allerede kender dit produkt og din hjemmeside. Denne form for annoncering er effektiv, da konverteringsraterne på retargeting-annoncer er langt bedre end andre annonceringsformer. Du får med andre ord langt flere fisk i nettet.

 

Hvordan kommer jeg i gang?

Uptime hjælper dig igennem hele processen, hvis du ønsker at opsætte retargeting-annoncer. For at kunne annoncere på denne måde, skal du opsætte en Facebook-pixel på din hjemmeside. Det er ikke raketfysik, men kræver en lille smule teknisk indsigt i din hjemmesides opbygning. Se forneden trinnene til opsætning af retargeting til Facebook. Det er vigtigt at følge de enkelte trin kronologisk rækkefølge.

 

1.  Opret en Facebookside og tilhørende business manager på Facebook.
2.  Kopier pixel-koden fra business manager og ind på din hjemmeside.
3.  Vent til pixlen har indsamlet nok data. Det tager typisk 10-50 dage, alt afhængigt af din hjemmesides trafikmængde.
4.  Opsæt annonce og indhold
5.  Vælg målgruppe. Altså de, der har besøgt din hjemmeside, og opsæt periode og budget.
6.  Test løbende din annonces performance, så du sikrer, at du får mest muligt ud af dit budget.


Tips til effektiv retargeting

1.  Skift løbende annoncebilleder, video og tekst ud, så dine potentielle kunder ofte ser noget nyt fra din virksomhed.

2.  Test, test, test. Husk A/B testing, og find ud af, hvad der virker bedst for netop din virksomhed, baseret på indsamlet data.

3.  Brug Burn Pixels. Hvis du har en webshop, der sælger et enkelt produkt, skal kunden ikke rammes med annoncering, når de allerede er konverteret – med mindre du ønsker det.

4.  Vær ærlig i din annonce. Retargeting konverterer i gennemsnit 11% bedre, hvis du fortæller i annoncen, at du får netop denne annonce fordi du har været inde på en bestemt hjemmeside. Et eksempel kunne være ”Tak for besøget hos Uptime.dk … ”


Vi elsker retargeting!

Hvis du vil vide mere, eller ønsker hjælp og rådgivning til retargeting, så er du velkommen til at kontakte os. Vi elsker en god snak om markedsføring – fra strategi til eksekvering.

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Kontakt os

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport