topfoto.jpg

E-mail marketing

Hvad er e-mail marketing?

Nyhedsbreve og aktuelle kampagner kan med fordel sendes ud via mail. Markedsføringsformen er billig og effektiv. En nævneværdig fordel ved m-mail marketing er, at du i høj grad kommunikerer med kunder, der allerede har vist interesse for din virksomhed, din hjemmeside eller dit produkt.


e-mail marketing og automation Den største styrke ved e-mail marketing er muligheden for at teste, måle, evaluere, optimere og skalere. Hvis du bruger de korrekte metoder og værktøjer, vil du kunne være i stand til at se interessante detaljer som: Hvor mange der åbner dine mails, hvor mange der klikker på indholdet, hvilket indhold de klikker på, hvor meget salg det skaber for dig osv. Listen er lang.

 

Det er enhver marketingmedarbejders drøm at kunne måle på så mange parametre, da det i sidste ende gør din virksomhed klogere på kunderne og slutteligt øger dit salg.

En anden mærkbar styrke er muligheden for at segmentere i dine mails. Du bestemmer hvem, der skal have hvad ud fra parametre, som du selv opsætter. Vil du aktivere tidligere kunder eller prøve nye produkter af til nye kunder? Alt dette er muligt med e-mail marketing og kyndig rådgivning.

Hvordan kommer jeg i gang?

Det kræver følgende at få succes med de mails, du sender ud:

  1. Strategisk udarbejdelse af kampagner og mål for kampagnerne
  2. Opbygning af mailingliste
  3. Integration mellem nyhedsbrev og din hjemmeside
  4. Design og opsætning af skabeloner, der stemmer overens med din virksomheds visuelle identitet
  5. Forfatning og produktion af godt og værdiskabende indhold
  6. Evaluering og optimering af det eksisterende indhold

Uptime hjælper dig igennem alle facetter af processen. Vi kan ovenikøbet hjælpe dig med at få din mailingliste til at vokse, blandt andet ved hjælp af optimering på din hjemmeside, eller opsætning af lead ads på sociale medier.

Vil du vide mere om e-mail marketing?

Der er flere aspekter inden for e-mail marketing, der er interessant for din virksomhed. Hele autoresponder-segmentet, hvor dine e-mails bliver opsat til automatisk udsendelse, når en kunde enten er passiv eller udfører en bestemt handling, kan du læse mere om herunder.

 

Autoresponders (e-mail automation)

Autoresponders sender automatiske mails ud gennem parametre, som du selv opsætter. Det smarte er, at du ikke selv skal være opmærksom på, hvornår du skal sende hvad. Når først opsætningen kører, sender mailprogrammet automatisk de relevante mails ud. Det kan eksempelvis være når:

Automation e-mail marketing

  • En af dine kunder har foretaget et køb
  • Hvis en bruger ikke har foretaget køb i en given periode
  • Hvis en bruger har nået en milepæl. Ekspempelvis fødselsdag, et år siden oprettelse eller andet.
  • Når en kunde har lagt en vare i indkøbskurven uden at købe produktet
  • Når en kunde bliver tilmeldt en bestemt liste, f.eks. tilmelding til nyhedsbrev eller modtagelse af e-bog

Opsætningen til kampagnen kræver en dybdegående analyse og en række tekniske installationer, men når disse er sat op, så kører det hele egentlig af sig selv!

Med autoresponders sikrer du altså:

  • Kontinuerlig påvirkning til din målgruppe, hvilket styrker din virksomheds kendskabsgrad
  • Mulighed for et konstant flow af salg og konverteringer, og ikke kun i timerne efter du vælger at sende en manuel kampagne ud
  • Struktur i markedsføringen
  • Mindre arbejde

 

Kombinationen er ofte den bedste strategi

Hvis du som virksomhed overvejer at opstarte eller optimere dine e-mail marketing kampagner, vil det oftest være en fordel at kombinere autoresponders med manuelle kampagner. Dermed påvirker du konstant dine potentielle og eksisterende kunder, samtidigt med, at du bibeholder fleksibiliteten til at kunne sende specielle tilbud eller kampagner ud efter behov.

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Kontakt os

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport