Facebook
top-uptime

Tilbage til listen

23. august 2018 | af Thomas Praëm-Nielsen

Trueview for action - Youtube

YouTube Ads er nu blevet endnu vildere! 



YouTube ligger helt i top som den anden mest besøgte hjemmeside i verden. Og her gemmer sig rigtig meget potentiale for at udvide din markedsføring, så du langt bedre rammer dine kunder, når de færdes på nettet. 

Google AdWords, som nu hedder Google Ads, har længe tilbudt annoncering på YouTube gennem din Ads konto. Her har man kunne uploade videoer, som bliver afspillet inden kunden ser den video, som de har klikket sig ind på.

Ofte drejer det sig om en eksponering på 5 eller 20 sekunder inden kunden klikker videre. 

Det har været en rigtig god måde at brande sig selv og få kunden til at overveje dit produkt eller din ydelse, som en del af købsprocessen, men nu har Google lanceret nye annonceringsmuligheder på YouTube for at gøre det muligt for dig, at få endnu mere ud af YouTube.



På Googles årlige Marketing Live Summit 2018 lancerede de en række nyheder, der skal gøre livet lettere for dig som annoncør. Heriblandt en opdatering til YouTube Ads. 

Nogle af de nye annonceringsformer, der blev lanceret, er TrueView for Action, som bygger videre på den succesfulde model: TrueView. Her betaler du kun, når kunden interagere med din video. Eksempelvis når kunden klikker sig ind på din hjemmeside. Eller når kunden ser mere end 30 sekunder af videoen eller fuld længde, hvis din video er kortere end 30 sekunder.

Google har i noget tid nu fokuseret meget på YouTube og videoannoncering generelt. Derfor har de arbejdet længe på at effektivisere de muligheder du som annoncør har for at skabe de bedste resultater.

Enter TrueView for Action


Det er slut med at vise din video og håbe på, at kunden klikker sig videre ind på din hjemmeside. Nu har du nemlig mulighed for at optimere mod 3 forskellige mål:

  • Køb
  • Leads
  • Reach


Tidligere var det primære mål med YouTube Ads, at skabe brand awareness, og med 4 milliarder visninger hver eneste dag, har det bestemt ikke været en dum investering. Med de nye tilføjelser, hvor der er plads til CTA / Call To Action og sælgende overskrifter i selve videoen, bliver det muligt for dig at kunne måle ROI og effekt af dine annoncer nemmere end førhen.

Med denne type annonce har du fremover endnu større chance for, at din kunde også besøger din hjemmeside, når han ser annoncen. Derfor bør du som annoncør begynde at kigge nærmere på TrueView for Actions i fremtiden. Det kan sagtens blive en rigtig god indtjeningskilde for din virksomhed.

Hvad betyder det for dig som annoncør? 



Som sagt, har man længe brugt YouTube ads til brandawareness, men nu hvor Google åbner op for nye muligheder, skal du lige pludselig til at tænke denne slags annoncer ind i din strategi.
Nu har du muligheden for at regne en ROI ud på dit spend på YouTube. Noget som førhen var meget svært at gøre. I følge Google selv, har de målt 100% flere konverteringer på en 12 måneders periode(Googles rapport) ved bruge af de nye CTA versioner.

Personligt glæder jeg mig meget til at arbejde meget mere med Youtube. 

Kravsspecifikationer til en

TrueView for Action kampagne: 


  • Annoncen kan kun bruges som in-stream format. Dvs. den vises før, under eller efter en YouTube video. Brugeren har stadig mulighed for at skippe videoen efter 5 sekunder.
  • Overskrifter kan indeholde max 15 tegn og er den tekst, som du har at gøre godt med i annoncen. Derfor giver det rigtig god mening at holde sig til budskabet og skrive kort og konkret.
  • CTA eller Call To Action indeholder max 10 tegn og vises ved siden af din overskrift. Når kunderne trykker her, bliver de sendt over til den side, som du har valgt.

Det kan se således ud:

Eksempel på youtube annonce med trueview cta - Adwords 

Oprettelse af YouTube kampagne

Har du ikke prøvet at oprette en YouTube annonce før, kan du følge nedenstående guide.

  1. Opret ny kampagne
  2. Vælg en af følgende mål
    a. Leads
    b. Website traffic
    c. Brand awareness and reach
    d. Product og brand consideration
  3. Alt afhængigt af hvad dit mål med annoncen er, kan du benytte dig af disse. Hvis du f.eks. vil sælge dit produkt, vælger du punkt ”d” eller vil du gerne have flere besøgende på hjemmesiden vælger du ”b”. I dette eksempel vælger jeg ”a”
  4. Navngiv kampagnen, indtast budget, land og sprog som du plejer at gøre, når du opretter nye kampagner. Det specielle ved dette mål er, at du byder på CPA (Cost Per Aquisition) og ikke vælger at betale for klik eller visninger. For at kunne sætte en fornuftig CPA, skal du selvfølgelig først vide hvad du vil betale for et lead og hvad det er værd for dig. Indtast værdien og Google vil prøve at ramme denne pris pr. lead.
  5. Vælg din målgruppe og indtast YouTube url’en for din video.
  6. Hernæst skal du blot udfylde display URL, headline og CTA. Og så er din nye annonce klar til at køre.

Costum intent – få mere ud af dine annoncer.

Måske har du hørt om det før, men costum intent er det nye fra Google inden for målgruppe og segmentering.

Nu kan du danne din egen målgruppe ud fra de søgeord og helt bestemte hjemmesider, som din målgrupper søger efter eller besøger. Det gør det lettere for dig at målrette mod personer, der søger efter rejser til f.eks Tyrkiet.

Det ser således ud:

Custom Intent Målgruppe - Google Ads

Du har mulighed for selv at indtaste de søgeord, som du tror din målgruppe bruger. Her kan du jo finde inspiration i dine søgeannoncer. Ellers foreslår Google selv nogle tilsvarende søgeord, som kan give dig inspiration.

En af de rigtig fede ting ved costum intent er, at du kan målrette dine konkurrenters besøgende. Du kan bruge deres hjemmeside til at danne din målgruppe og på den måde markedsføre dig overfor de personer, der besøger konkurrenternes hjemmesider og webshops.

Når du har fundet de søgeord/url’er, som du vil bruge som din målgruppe, kan du trykke på audience size og se hvor mange du har mulighed for at ramme på ugentlig basis. Gjort rigtigt, kan det her blive rigtig stort for din samlede ROI.

Se alle blogindlæg

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport

1. Dine cookie settings
Funktionelle cookies, marketing og tracking
Cookies der giver os mulighed for at analysere webstedets anvendelse, så vi kan måle og forbedre ydelsen, og cookies der bruges af reklameselskaber eller annoncerende selskaber til at slå annoncer op, som er relevante for dine interesser.
 Alle

Nødvendige cookies
Cookies der er nødvendige for sidens funktionalitet.
 Nødvendige


2. Dette website anvender cookies

En cookie er en lille tekst-fil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren.
En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.

3. Formål med cookies på vores website:
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvendes cookies således som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

4. Sådan sletter eller blokerer du for cookies i din browser
minecookies.org/cookiehandtering


5. Liste over brugte cookies:
NavnFormålUdbyderUdløber
popout_cookieTil popoutUptime13 dage
SL_CA/B TestningSmartlook2 år
Pk idTil Piwik statistikPiwik1 år
Pk refTil Piwik statistikPiwik

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik.
Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Få flere oplysninger

OK Læs mere