Facebook
top-uptime

Annoncér på Instagram

Brug Instagram som en værdifuld platform for dit brand

Vil du fange du helt unge, er det værd at bide mærke i, at Instagram har fat i 130.000 daglige brugere i alderen 15-18. Faktisk har hele 24 % af den danske befolkning en brugerprofil på Instagram.

Her serverer vi en let og overskuelig guide til annoncering på Instagram. Instagram er opkøbt af Facebook og er som bekendt et social medie til deling af fotos. Her er ikke så meget snak-snik – det visuelle taler sit eget sprog. Og netop derfor har den sociale medieplatform opnået umådelig popularitet.

Hvordan annoncerer jeg på Instagram?

Helt konkret bliver annoncerne eksponeret i feed’et hos brugeren og ligner et helt almindeligt post. Hvis du vil have godt udbytte af dine annoncekroner, skal du sørge for, at annoncerne ikke skiller sig alt for meget ud fra din målgruppes feed. Sælger du tøj, vil din målgruppe højst sandsynligt følge mange tøjdesignere, brands etc. Prøv derfor at ramme samme farvesammensætning, som de normale post har.

1. Billedkomposition

Brug ikke for meget tekst – lad billedet tale for dig. Brug heller ikke store logoer, men lad logoet ligge i selvbevidstheden. Tænk i micro moments og skab forbindelsen til dit brand. Og husk, at teksten under billedet skal tale til din målgruppe.

2. Branding af logo

Brug logoets farver i de elementer, som er på billedet, men undlad at placere logoet i fokus.

3. Opsætning af billedet

Brug ganske få elementer og kun ét logoelement. Fokuser på det vigtigste og lad resten foregå i baggrunden.

4. Lad billederne fortælle historien

Lav en serie af billeder, som fortæller hele historien, og gør det spændende for brugeren at følge jer.

5. Vælg mellem 3 annonceformater

  • Enkeltbillede
  • Karruselfunktion, som på Facebook
  • Video

6. Video er king

Skab succes med levende billeder. Videoannoncer giver dobbelt så meget trafik som statiske billeder. Video er naturligvis langt mere tidskrævende at producere, men annonceformatet er absolut både tid, kræfter og kreativitet værd. 

Strategi og teknisk hjælp

Har du brug for sparring og hjælp til at udarbejde en solid strategi til annoncering på Instagram? Og mangler du teknisk indsigt til at få dine annoncekampagner op at køre, er du meget velkommen til at kontakte Uptimes digitale marketingspecialister.

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport

1. Dine cookie settings
Funktionelle cookies, marketing og tracking
Cookies der giver os mulighed for at analysere webstedets anvendelse, så vi kan måle og forbedre ydelsen, og cookies der bruges af reklameselskaber eller annoncerende selskaber til at slå annoncer op, som er relevante for dine interesser.
 Alle

Nødvendige cookies
Cookies der er nødvendige for sidens funktionalitet.
 Nødvendige


2. Dette website anvender cookies

En cookie er en lille tekst-fil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren.
En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.

3. Formål med cookies på vores website:
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvendes cookies således som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

4. Sådan sletter eller blokerer du for cookies i din browser
minecookies.org/cookiehandtering


5. Liste over brugte cookies:
NavnFormålUdbyderUdløber
Pk sesTil Piwik statistikPiwikSession
SL_CA/B TestningSmartlook2 år
popout_cookieTil popoutUptime13 dage
Pk idTil Piwik statistikPiwik1 år
Pk refTil Piwik statistikPiwik

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik.
Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Få flere oplysninger

OK Læs mere