Facebook
top-uptime.jpg

Annoncér på Instagram

Brug Instagram som en værdifuld platform for dit brand

Vil du fange du helt unge, er det værd at bide mærke i, at Instagram har fat i 130.000 daglige brugere i alderen 15-18. Faktisk har hele 24 % af den danske befolkning en brugerprofil på Instagram.

Her serverer vi en let og overskuelig guide til annoncering på Instagram. Instagram er opkøbt af Facebook og er som bekendt et social medie til deling af fotos. Her er ikke så meget snak-snik – det visuelle taler sit eget sprog. Og netop derfor har den sociale medieplatform opnået umådelig popularitet.

Hvordan annoncerer jeg på Instagram?

Helt konkret bliver annoncerne eksponeret i feed’et hos brugeren og ligner et helt almindeligt post. Hvis du vil have godt udbytte af dine annoncekroner, skal du sørge for, at annoncerne ikke skiller sig alt for meget ud fra din målgruppes feed. Sælger du tøj, vil din målgruppe højst sandsynligt følge mange tøjdesignere, brands etc. Prøv derfor at ramme samme farvesammensætning, som de normale post har.

1. Billedkomposition

Brug ikke for meget tekst – lad billedet tale for dig. Brug heller ikke store logoer, men lad logoet ligge i selvbevidstheden. Tænk i micro moments og skab forbindelsen til dit brand. Og husk, at teksten under billedet skal tale til din målgruppe.

2. Branding af logo

Brug logoets farver i de elementer, som er på billedet, men undlad at placere logoet i fokus.

3. Opsætning af billedet

Brug ganske få elementer og kun ét logoelement. Fokuser på det vigtigste og lad resten foregå i baggrunden.

4. Lad billederne fortælle historien

Lav en serie af billeder, som fortæller hele historien, og gør det spændende for brugeren at følge jer.

5. Vælg mellem 3 annonceformater

  • Enkeltbillede
  • Karruselfunktion, som på Facebook
  • Video

6. Video er king

Skab succes med levende billeder. Videoannoncer giver dobbelt så meget trafik som statiske billeder. Video er naturligvis langt mere tidskrævende at producere, men annonceformatet er absolut både tid, kræfter og kreativitet værd. 

Strategi og teknisk hjælp

Har du brug for sparring og hjælp til at udarbejde en solid strategi til annoncering på Instagram? Og mangler du teknisk indsigt til at få dine annoncekampagner op at køre, er du meget velkommen til at kontakte Uptimes digitale marketingspecialister.

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Kontakt os

 

Uptime

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport