Facebook
top-uptime

Annoncér på Instagram

Brug Instagram som en værdifuld platform for dit brand

Vil du fange du helt unge, er det værd at bide mærke i, at Instagram har fat i 130.000 daglige brugere i alderen 15-18. Faktisk har hele 24 % af den danske befolkning en brugerprofil på Instagram.

Her serverer vi en let og overskuelig guide til annoncering på Instagram. Instagram er opkøbt af Facebook og er som bekendt et social medie til deling af fotos. Her er ikke så meget snak-snik – det visuelle taler sit eget sprog. Og netop derfor har den sociale medieplatform opnået umådelig popularitet.

Hvordan annoncerer jeg på Instagram?

Helt konkret bliver annoncerne eksponeret i feed’et hos brugeren og ligner et helt almindeligt post. Hvis du vil have godt udbytte af dine annoncekroner, skal du sørge for, at annoncerne ikke skiller sig alt for meget ud fra din målgruppes feed. Sælger du tøj, vil din målgruppe højst sandsynligt følge mange tøjdesignere, brands etc. Prøv derfor at ramme samme farvesammensætning, som de normale post har.

1. Billedkomposition

Brug ikke for meget tekst – lad billedet tale for dig. Brug heller ikke store logoer, men lad logoet ligge i selvbevidstheden. Tænk i micro moments og skab forbindelsen til dit brand. Og husk, at teksten under billedet skal tale til din målgruppe.

2. Branding af logo

Brug logoets farver i de elementer, som er på billedet, men undlad at placere logoet i fokus.

3. Opsætning af billedet

Brug ganske få elementer og kun ét logoelement. Fokuser på det vigtigste og lad resten foregå i baggrunden.

4. Lad billederne fortælle historien

Lav en serie af billeder, som fortæller hele historien, og gør det spændende for brugeren at følge jer.

5. Vælg mellem 3 annonceformater

  • Enkeltbillede
  • Karruselfunktion, som på Facebook
  • Video

6. Video er king

Skab succes med levende billeder. Videoannoncer giver dobbelt så meget trafik som statiske billeder. Video er naturligvis langt mere tidskrævende at producere, men annonceformatet er absolut både tid, kræfter og kreativitet værd. 

Strategi og teknisk hjælp

Har du brug for sparring og hjælp til at udarbejde en solid strategi til annoncering på Instagram? Og mangler du teknisk indsigt til at få dine annoncekampagner op at køre, er du meget velkommen til at kontakte Uptimes digitale marketingspecialister.

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Kontakt os



Uptime

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport

Liste over brugte cookies:
NavnTil
eucookieTil denne cookie bjælke
_gaGoogle analaytics
PHPSESSIDPHP session

1. Dette website anvender cookies
En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer el. tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

2. Sådan sletter eller blokerer du for cookies
minecookies.org/cookiehandtering

3. Formål med cookies på vores website:
• At gemme dine indstillinger.
• Trafikmåling og statistik.
• Målretning og frekvensstyring af annoncering.

4. Persondata
Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler ikke personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller deltagelse i en undersøgelse m.v. Du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

1. This website uses cookies
Cookies are small files stored in your browser. They are used for technical, functional and analytics purposes. Cookies do not contain virusses.

2. This is how you remove or block cookies (site is in Danish)
minecookies.org/cookiehandtering

3. The use of cookies on our website:
• To save your preferences.
• Traffic measurement and statistics.
• Målretning og frekvensstyring af annoncering.

4. Personal data
Personal data is never given to a third party, unless you give authority to do so, and we never gather personal data unless you having given us this data when registering, buying or taking part in a survey etc. According to the Personal Data Protection Act you are entitled to find out what personal data can be traced to you. Should it prove that the information or data stored about you is incorrect or misleading, you are entitled to have this information corrected, deleted or blocked. You can object at any time to information about you being processed. You can also retract your agreement at any time. You can complain about how your data is handled. Complaints are made to data protection authority, ref. the Personal Data Protection Act’s § 58, Para. 1.

Vi bruger cookies. Ved at bruge vores side accepterer du vores brug af cookies.

Accepter vores cookies Læs mere