Facebook
top-uptime.jpg

Annoncér på LinkedIn

LinkedIn som social annonceringsplatform

Den helt stor fordel ved LinkedIn som annonceringsplatform er B2B-netværk. LinkedIn tilbyder en meget specifik segmentering af din målgruppe, der indeholder store netværksmuligheder.

Business-to-business

LinkedIn er altså som skræddersyet til B2B-annoncering. Du kan opsætte annoncer med knivskarpt forretningsminded indhold, som du målretter direkte dine kontaktpersoner og dine kunders persona.

Hvordan kommer du godt i gang?

Guiden her giver dig et godt indblik i LinkedIns annonceringsmuligheder.

1. Log ind

Log ind på annonceadministratoren for din LinkedInprofil.

2. Campaign manager

Opret en campaign manager. 

3. Vælg annonceformat

  • Sponsored Content er native annoncer, der optræder i LinkedIns feed. Formatet er nemt at gå til og kan bruges til leadgenerering.
  • Sponsored InMail – er dog ulovligt i Danmark.
  • Text Ad eksponeres i højre side af LinkedIn. Fordelen er, at annoncen kun tager få minutter at oprette. En Text Ad er enten PPC eller CPM. Enten betaler du pr. klik (PPC / Pay per click) eller pr. 1000 visninger (CPM / Cost per M. M er romertal for 1.000).

4. Opret dine annoncer

5. Segmenter efter din målgruppe

Find dine kunders persona ud fra stilling, geografisk placering, alder og uddannelsesniveau.

6. Budget

Her er det smart, at vælge et fornuftigt budget at starte ud med. Hold løbende øje med det. 

7. Optimering

Du får naturligvis mest ud af dit annoncebudget, når du løbende evaluerer. Spørg derfor:

a. Hvordan klarer mine annoncer sig?
b. Får jeg noget ud af det?
c. Øger nye annoncer hver måned interaktionsniveauet? Svaret er som regel ja her.

Retargeting på Linkedin

1. Tilføj Linkedin Insigt på i din hjemmesides header.

2. Vælg den målgruppe, du vil annoncere mod. Jo mere specifik desto bedre resultater. Prøv at målrette bestemte sider og sessionsvarigheder.

3. Se din liste vokse.

Har du brug for hjælp?

Kniber det med at gennemskue det tekniske eller forstå målgrupperne? Og har du brug for sparring til at udarbejde en solid annonceringsstrategi til LinkedIn? Tøv ikke og brænd heller ikke sammen. Du er altid meget velkommen til at kontakte Uptimes digitale marketingspecialister, der står parat med råd og vejledning.

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Kontakt os

 

Uptime

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport