Facebook
top-uptime

Google My Business

Opret en Google My Business til din virksomhed og kom helt tæt på dine kunder... 

Er du synlig, når dine kunder er i nærheden? Lokale søgninger er forsat en af de helt store trends i 2020, og der er ingen tvivl om, at trenden fortsætter de næste mange år. Statistikkerne fra Google viser nemlig, at 76% af alle mobilbrugere, der søger efter en lokal virksomhed besøger en fysisk butik efterfølgende.
28% vil købe det, som de søgte efter. Det er derfor vigtigt, at gennemgå sin Google My Business. 

Derfor er der mange gode grunde til, hvorfor du skal styrke din lokale SEO blandt andet ved at oprette eller opdatere din Google My Business. 

Giv et godt førstehåndsindtryk af din virksomhed

Det er vigtigt, at din virksomhed er synlig på Google. Det hjælper Google My Business dig med, der giver dine potentielle kunder et  førstehåndsindtryk af din virksomhed. Derfor bør den indeholde de vigtigste informationer som, hvor ligger din butik, telefonnummer, åbningstider, link til hjemmeside, billeder af din virksomhed eller dine produkter og andre relevante informationer, som gør at kunderne får et indtryk af din virksomhed og gør det nemt at komme i kontakt med dig. 

På den måde er du med til at hjælpe dine kunder ind på din hjemmeside, så de ikke går forgæves eller endnu værre, køber fra konkurrenten i stedet. 




Går du glip af potentielle kunder?

Sørg for, at din virksomhed er synlig, når dine kunder er i nærheden og netop søger efter dit produkt eller ydelse via Google My Business. Ud over de ovennævnte informationer får du også mulighed for at vise: 

  • Åbningstider
  • Anmeldelser
  • Seneste nyheder i form af blog post
  • Link til din hjemmeside
  • Hvor langt din butik ligger fra kunden, når de søger
  • Vejvisning
  • Stemningsbilleder

Få dine seneste nyheder direkte på Google

Google blog posts er en genial måde for dig at vise de seneste nyheder, blogindlæg, produkter eller andet fra din virksomhed direkte på Google når dine kunder søger. De bliver en del af din Google My Business profil og vises direkte på Google. Det er en fantastisk mulighed for at booste netop det materiale, som du gerne vil have ud til dine kunder allerede inden de besøger din hjemmeside.

Spørg om dine kunder vil give dig en anmeldelse 

Har du styr på alt ovenstående, men er stadig ikke til at finde? Driver du eksempelvis en frisørsalon i Svendborg, ved du udmærket, at du har et hav af konkurrenter. Her kan anmeldelser spille en stor rolle, når Google vurderer, hvilke saloner, der skal vises på kortet og hvem der skal listes under ”flere steder”. 

Husk at opdatere din Google My Business 

Som det er med alle andre digitale medier, skal du huske at opdatere dine data, billeder og posts. Det er en god måde at vise dine kunder, at der sker noget i din butik. Samtidig fodrer du Google med nye data, der gør det lettere for Google bots at lære, hvad din virksomhed rent faktisk handler om. 

Ønsker du hjælp til at oprette eller opdatere din Google My Business? 

Vi varetager flere af vores kunders Google My business-konti og har stor erfaring med det, der skal til for at skabe gode resultater.

Har du en Google-konto?

Vi hjælper dig også gerne med at oprette en Google-konto, hvor du får adgang til:

  • Gmail
  • Google Ads (Adwords)
  • Google Analytics
  • Google My Business
  • Google Search Console
  • Din helt egen Youtube-kanal
  • Google Drev og en lang række andre Google-produkter.

Med en Googlekonto bliver du lettere fundet på tværs af Google Search, Google Maps. 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport