topfoto.jpg

IMAP - Opsætning Outlook Express

POP3 - Opsætning af Outlook Express: Kilk her 

Før du kan sende og modtage emails skal du have konfigureret dit email program. Dette er vejledning i opsætning af Outlook Express emailprogram.

Følg vejledningen nøje.

NB: domain.dk = dit eget domænenavn.

 

Trin-for-trin guide

Start Outlook Express.
Vælg menuen "funktioner og derefter "konti".

Klik på knappen "Tilføj" og vælg "post".



 

Indtast dit navn. Det du skriver her er det der vises når en anden modtager en email fra dig.



 

Klik på "næste".

 

Indtast din emailadresse (domain.dk skiftes med dit eget domain eks. firma.dk).



 

Klik på "næste".

 

Vælg "IMAP" i popupmenuen "Serveren til indgående post er en xxx server".

 

I "server til indgående post" og "server til udgående post" skal der tastes som nedenfor. Domain.dk udskiftes med dit eget domæne (eks. imap.uptime-it.dk).



 

Klik på "næste".

 

I "kontonavn" indtastes hele din emailadresse.
Adgangskode indtastes. Bemærk at systemet kan kende forskel på små og store bogstaver. Hvis "flueben" i "husk adgangskode" fjernes skal du indtaste adgangskode hver gang du checker for ny post og afsender beskeder.



 

Klik på "næste".

 

Klik på "udfør".



 

Din nye konto vises i oversigten som nedenfor.

 

Klik på "luk" knappen.



 

Menuen vist nedenfor vises. Klik på "ja" for at hente dine mapper på serveren.



 

Alle dine mapper fra serveren vises. Hvis der er mapper du ikke ønsker at hente indhold fra skal du markere mapenn og klikke på "skjul".

 

Klik på "OK" når du er færdig med at indstille mapper.



 

Din konto vises i venstre side af skærmbilledet. Markér kontoen (imap.domain.dk) og billedet nedenfor vises.

 

Sæt flueben i de konti du ønsker at synkronisere (alle) og klik på knappen "synkroniser konto". 



 

Dine konti bliver nu synkroniseret med indholdet fra serveren. Status vindue som nedenfor vises.





NB: Uptime-IT kræver SMTP godkendelse for al udgående post fra alle email-konti så vi sikre mod at uvedkommende misbruger systemet til afsendelse af f.eks. SPAM.

 

Vælg menuen "funktioner og derefter "konti".

 

Marker konto og klik på "egenskaber".



 

Klik på fanen "Servere".



 

Sæt "flueben" i feltet "min server kræver godkendelse" nederst.



 

Klik på "indstillinger"

 

Logonoplysninger skal stå som vist nedenfor.



 

Klik på "OK".

 

Klik på "OK" igen i egenskaber-vinduet.

 

Opsætning af din emailkonto er nu færdig.



 

Klik på "Luk".

Kontakt os

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport