Sådan bliver du klar til Black Week

Er din hjemmeside og shop klar til de store dage?

Er din virksomhed ved at være klar til Black Week? Dagene tæller ned til årets største online shoppe dage, hvor købelystne klikker rundt på mange hjemmesider og shops i jagten på gode tilbud, som er med til at kickstarte julesalget. 

Vi kan hjælpe med at udarbejde en markedsføringsstrategi for din forretning, og eksekvere på den så du får opnået det største potentiale for besøgende kunder.

Er din virksomhed gearet til Black Week?

Din Google Ads annoncering – søgekampagner

Google Ads annoncering er stadig den mest populære og hyppigst anvendte platform at annoncere på. Fordelene ved Google Ads er, at dine annoncer bliver vist, når personer søger efter præcis det, du tilbyder. Denne type annoncering er derfor rigtig effektiv. Hvis I kører med rabatter, kan man med fordel få det med i annoncerne. Der er stor efterspørgsel på annoncering dagene op til Black Friday / Black Week. Det er derfor vigtigt, at I justerer jeres budget, så I udnytter det optimalt.

Det skal I huske at have klar:

  • Opsæt en countdown, der tæller ned for at øge købsmulighederne hos potentielle kunder.
  • Tjek, at landingssiden er korrekt sat op med de rigtige produkter.
  • Brug Black Friday søgeordet. Fokuser gerne på flere søgeord. Eksempelvis “Black Friday Nikesko”, eller “Black Friday Callebaut chokolade”.

Hav din landingsside klar

Det vigtigste at starte med er, at du skal have en Black Friday eller Black Week landingsside. Således, at personer, der søger på dit “firmanavn + black week” med stor sandsynlighed bliver ledet direkte ind på din side. På denne side kan du skabe en god oplevelse ved at vise alle dine tilbud, nedtællinger og de gode priser, der er på den store salgsdag.

Skab opmærksomhed omkring Black Week

Dine besøgende skal ikke være i tvivl om, at du har gode tilbud på årets største salgsdage. Du kan allerede nu begynde på forberedelserne ved klargøre din shop. Du kan skabe synlighed ved at have et Black Week banner på din forside, og supplere med pop ups. Så er du sikker på, at ingen af dine besøgende overser dine tilbud til Black Week.

Brug nedtælling

Black Friday varer én dag og derfor gælder tilbuddet kun dén ene dag – det skal du udnytte. Det er dog i de senere år blevet mere populært for flere forretninger at have Black Week, så tilbuddene ikke kun gør jeg gældende om fredagen. Du bør gøre brug af nedtælling på din landingsside med Black Friday/Black Week, på dine sociale medier og i dine nyhedsbreve, samt alle de øvrige kanaler, som du arbejder med. Bruger du WordPress, findes der et plugin til nedtælling (count down). Nedtællings funktionen er også med til at øge incitamentet hos forbrugeren, og gør at de er mere tilbøjelige til at få varen i kurven og få købt. 

Fremhæv dine gode priser

Når du har brugt mange uger på at planlægge dine Black Week tilbud på din shop, skal det også være tydeligt for de besøgende, at produkterne er nedsat. Måden du kan vise besparelserne på, kan for eksempel være procentvis besparelse eller hvor mange penge, der bliver sparet i kroner og ører.

Tilbyd gratis levering

Tilbyder dine konkurrenter lavere priser end dig? Så er der mulighed for at tilbyde gratis fragt. Kan kunderne spare penge på fragten, så gør de gerne det. Hvis du vælger at tilbyde gratis levering, skal du huske at bruge det i din markedsføring.

Ikoner Facebook Mailchimp Google Ads

Annoncér hyppigt op til Black Week

Der er mange om buddet, når der skal annonceres på dagen med Black Friday, og det er derfor en af de dyre dage at annoncere på. Alligevel er der så meget aktivitet på selve dagen, at konverteringsraten for mange stiger væsentligt mere end normalt, og dermed opnås en god ROI.

Til den slags kan du bruge kanaler såsom Google Ads, Facebook annoncering, remarketing og e-mail markedsføring. Med i planlægningen, skal I have styr på jeres budget, så det hele ikke løber løbsk.

Facebook

I kan allerede nu begynde at samle relevante leads igennem Facebook. Start en kampagne, der får personer til at skrive sig op til jeres nyhedsbrev.

Budskabet kunne være: “Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær blandt de første til at modtage inspiration og gode tilbud”. Med denne strategi gør I opmærksomme på, hvem I er, og I giver her mulighed for at følge med i jeres stærke tilbud.

14 dage inden Black Week kan I skifte kampagnen ud, så man i stedet for kan tilmelde sig nyhedsbrevet og modtage stærke tilbud i forbindelse med Black Week.

Det er en god idé at supplere med almindelige opslag på Facebook. De kan nemlig være med til at minde dine besøgende om, at du har gode tilbud i ærmet.

Tilpas jeres Facebookside – lad den stråle af Black Week

To uger inden Black Week starter, er det en god idé at gøre jeres Facebookside klar, så den emmer af Black Week. De besøgende skal ikke være i tvivl om, at I har gode tilbud på jeres produkter. Du kan gøre din Facebookside klar ved at skifte coverbillede, hvor Black Friday eller Black Week indgår.

Nyhedsbreve – gør dine kunder interesseret

Start tidligt. Det er ikke nok at udsende én mail med Black Week tilbud dagen før. Start i god tid, primo november, med en påmindelse om, at du holder Black Friday eller Black Week. Dine nyhedsbrevsmodtagere har skrevet sig op, fordi de er interesseret i din virksomhed og dine produkter eller ydelser. Det er din kundeklub, og dem kan du forkæle lidt ekstra med yderligere gode tilbud.

Grafik vindeltrappe

Skal vi hjælpe dig godt på vej?

Hvis du har brug for at få nogle helt konkrete forbedringsmuligheder til din hjemmeside, eller et par ekstra øjne til at gennemgå din strategi for online annoncering, så står vi klar til at hjælpe så du kan blive klar til Black Week

Amalie Kirkegaard Jensen

Digital Project Manager

Thyge Christensen

Digital Marketing Manager

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes