Black Friday: Spar op til 25% – smugkig allerede nu

Privatliv og persondata

Indsamling af persondata

Din persondata er vigtig for os, og har høj prioritet hvad angår sikkerhed. Uptime indsamler og behandler kun persondataoplysninger, som er nødvendige for at kunne opretholde de forpligtigelser vi har overfor dig som nuværende eller kommende kunde, dvs. levering af tjenesteydelser, support og produkter til højeste serviceniveau.

Det bruger vi dine data til

Dine data vil generelt blive anvendt til at vedligeholde kunderelationen i form af fakturering og support. Her ud over, at opretholde en generel kontakt til dig i forbindelse med f.eks. tilbudsgivning og rådgivning, men også hvis der f.eks. er ændringer i lovgivningen som påvirker din hjemmeside, webhotel eller anden service vi udbyder. 

Alle kan tilmelde sig vores nyhedsbrev; her kræves kun din e-mail adresse, men navn og firmanavn kan valgfrit tilføjes for at gøre nyhedsbrevet mere personligt. Nyhedsbrevet anvendes udelukkende til udsendelse af tilbud og nyheder vedrørende Uptime og Uptimes produkter. Til-og afmelding er frivilligt, og håndteres af dig som bruger. Du kan altid afmelde dig ved at bruge linket i bunden af de nyhedsbreve du modtager fra os. 

Når du besøger vores hjemmeside indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Læs mere om hvilke personoplysninger vi indsamler via cookies her Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine præferencer her.

Hvilke personoplysninger indsamles?

Oplysningerne indsamles hovedsagelig direkte fra dig ved personlig kontakt og/eller udfyldelse af formular. Enkelte opslag kan forekomme i f.eks. CVR-registeret eller et af de eksisterende offentlige personregistre (krak, de gule sider, m.m.).

Følgende personoplysninger indsamles altid, når du oprettes som kunde hos Uptime eller henvender dig i forbindelse med tilbud og/eller rådgivning:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefonnummer

Følgende oplysninger indsamles yderligere, hvis du oprettes som offentlig institution eller erhvervskunde:

  • Firmanavn
  • Stillingsbetegnelse
  • CVR-nr.
  • EAN-nr.

Følgende oplysninger kan i nogen tilfælde være nødvendige at indsamle, alt efter produkt(er) eller serviceydelse(r):

  • Domænenavn
  • IP-adresse
  • Kreditkortoplysninger (kun hvis vi opsætter markedsføringskampagner på sociale medier for dig)

Retsgrundlag

Behandling af din data er baseret på dit samtykke jf GDPR, art. 6(1)(a)-(b)

Behandling og opbevaring

Alle personoplysninger bliver behandlet fortroligt, og videregives kun til andre hvis loven tillader eller kræver det.

Vi anvender eksterne leverandører som gør det muligt for os, at kunne levere produkter og tjenesteydelser bedst muligt til dig; eksempelvis bogføringsprogrammet E-conomic. Disse leverandører fungerer som databehandlere for Uptime, og behandler i visse tilfælde dine personoplysninger. Vi har indgået databehandleraftaler med leverandørerne, og de handler kun ud fra vores instrukser.

Al data opbevares sikkert og fortroligt. Vi sørger for løbende at slette dine personoplysninger når de ikke længere er relevante for de formål, vi har indsamlet dem til, medmindre loven kræver andet, som f.eks. bogføringsloven.

Databehandleraftale

Har du indgået en aftale med Uptime, hvor vi fungerer som databehandler for dig, har du brug for at indgå en såkaldt databehandleraftale med os. Uptime ændrer ikke i databehandleraftalen. Har du brug for ændringer eller tilpasninger, bedes du kontakte os på mail: privacy@uptime.dk. Dette kan f.eks. være, hvis du har services eller ydelser kørende hos os der ikke er dækket af databehandleraftalen jævnfør appendiks 1. 

Data Processing Agreement (in english)

Data Processing Agreement for the processing of personal data. This Data Processing Agreement (the Agreement) is an addendum to the contract concluded for the provision of services between the client (Controller) and Uptime-IT ApS (Processor).

   Go to Data Processing Agreement >

Indsigtsret, udlevering og sletning af persondata

Du kan til en hver tid tilbagekalde dette samtykke som du frivilligt har givet Uptime. Endvidere har du altid følgende rettigheder:

  • Gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger
  • Få indsigt i dine personoplysninger
  • Få rettet ukorrekte personoplysninger
  • Få slettet personoplysninger
  • Få udleveret dine personoplysninger (dataportabilitet)

Ønsker du at gøre brug af en eller flere af ovenstående rettigheder, kan du kontakte os på følgende mail: privacy@uptime.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet

Datatilsynet

Borgergade 28, 5.
1300 København K
+45 33 19 32 00
dt@datatilsynet.dk

Sidst opdateret august 2020.

Grafik vindeltrappe

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til Uptimes persondatapolitik.

Lars Bohnzen Hansen Direktør & partner

Lars Bohnzen Hansen

Lars Bohnzen Hansen

Direktør og partner
+45 63 60 20 01
lars@uptime.dk
Christa Brandt Administrativ koordinator

Christa Brandt

Christa Brandt

Administrativ koordinator
+45 63 60 20 17
christa@uptime.dk
Danni Schaffrath Salgschef

Danni Schaffrath

Danni Schaffrath

Salgschef
+45 63 60 20 10
danni@uptime.dk

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes