Logo og visuel identitet

Grafiske linjer og designguide

Et logodesign er ikke bare noget, du lige ryster ud af ærmet. Det er, og bør være, en stor beslutning for enhver virksomhed at få et nyt logo og implementere logodesignet i alle grafiske produkter. Altså det, der tegner din virksomheds visuelle identitet. Uptimes grafiske afdeling har mange års erfaring i udarbejdelse af virksomhedslogoer i et helt unikt design.

Nyt logo?

Dit logo er din virksomheds DNA

Et professionelt firmalogo er ikke bare et flot grafisk design, der krydrer din markedsføring. Et godt firmalogo indeholder også din virksomheds værdier og fungerer som dit ansigt udadtil. Dine kunder, samarbejdspartnere og leverandører skal kunne afkode og genkende dig på dit logo på to splitsekunder.

En lille øvelse – tænk på nogle af de største brands og hvordan deres cooperate logoer er udarbejdet. De ændrer sig ikke meget, men de små grafiske finesser bliver ofte opdateret med tiden. Alle er bekendt med virksomhedernes værdier, som afspejler sig i logodesignet. Det samme skal dine kunder kunne gøre med dit.

Et godt eksempel på et logodesign, som alle kender, er Googles logo. Google vælger et helt simpelt design, der kun består af navnet og de leger med farverne for at vise Googles værdier. De bruger de tre primærfarver i alle bogstaver på nær l’et, der afviger i brugen af sekundærfarven grøn.

Farverne symboliserer, at Google er absolut lige så genkendelig som primærfarverne i al sin enkelthed. Farver, som alle børnehavebørn lærer om og kun få ikke kender teorien bag. De ønsker ikke at fravige hverken vision og værdier, og derfor benytter de én enkelt sekundærfarve, der symboliserer, at tech-gigtanten ikke nødvendigvis følger reglerne, men er innovative og visionære med skarpt blik for det, der er muligt.

Dit logo skal holde længe…

Et firmalogo skal holde i årtier og ikke udelukkende være baseret på grafisk her-og-nu mode. Du kan delvist justere og opdatere dit logo, så du følger tidens grafiske trends og ikke sidder fast med et logodesign, der overvejende associere fortid og passé. De grundlæggende værdier og det, der gør dit firmalogo genkendeligt, skal bevares. Derfor er tilblivelsen og beslutningen både vigtig og vanskelig. Du ændrer ikke lige et logodesign, når først det er besluttet og implementeret. Det er jo din virksomheds DNA, som man siger.

Vi er med fra de første tanker til dit nye firmalogo er udarbejdet, implementeret og i fuld flyvehøjde. Dit logodesign står ikke alene. Det bakkes op af en professionel visuel identitet med en grafisk linje, som sikrer, at den røde tråd går igennem alt fra e-mailsignaturer til grafiske præsentationer, tryksager, folier, annoncer og hjemmesidedesign.

Logopakke og designguide

Når vi designer dit nye logo, får du altid en logopakke med:

  • Ai/EPS filer
  • Trykklar PDF
  • WEB (jpg, png svg)

Vi tilpasser naturligvis logopakken efter dit behov og du har også mulighed for at få tilrettelagt en grafisk farvepalette. På den måde sikrer du, at du og dine samarbejdspartnere hele tiden anvender de helt korrekte farver. Paletten viser typisk farverne med hertilhørende CMYK, RGB og #HEX-kode.

Har du brug for hjælp til at sikre, at din grafiske linje passer hele vejen rundt? Vi tilbyder at udarbejde en designguide, hvori vi beskriver implementering af dit nye logo i en udførlig manual. Hermed sikrer du, at kreativiteten ikke får frit spil hos dine underleverandører og rundt i din virksomheds afdelinger.

Grafik vindeltrappe

Hvordan kommer du godt i gang?

  • Her er det altid bedst, at vi mødes. På den måde får vi bedre greb dine ønsker og ikke mindst din virksomheds kerneværdi, som jo helst skal afspejles din grafiske linje. Ring og aftal tid og sted med Uptime på +45 63 60 20 00.
  • Send eller medbring eksempler på din nuværende identitet – eg. brochure, visitkort, link til online præsentationer og hjemmeside.
  • Er du helt nystartet, er du måske inspireret af elementer i andre virksomhedernes visuelle identitet. Send eller medbring links eller andre grafiske produkter til inspiration.

Vil du vide mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker sparring og feed-back, har spørgsmål eller blot vil vide mere om det, vi kan tilbyde dig.

Danni Schaffrath Salgschef

Danni Schaffrath

Danni Schaffrath

Salgschef
+45 63 60 20 10
danni@uptime.dk
Melanie Birch Mediegrafiker og kommunikation

Melanie Birch

Melanie Birch

Mediegrafiker og kommunikation
+45 63 60 20 13
melanie@uptime.dk
Maibrit Storm Grafiker

Maibrit Storm

Maibrit Storm

Grafiker
+45 63 60 20 14
maibrit@uptime.dk
Christa Brandt Administrativ koordinator

Christa Brandt

Christa Brandt

Administrativ koordinator
+45 63 60 20 17
christa@uptime.dk

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes