Facebook
top-uptime

Remarketing på Googles platforme

Hvad er remarketing?

  • Du opstiller en målgruppe , som du gerne vil ramme. For eksempel personer, der har set et bestemt produkt.
  • Derefter kan du annoncere overfor præcist denne målgruppe med det produkt, som de har set, med en form for call to action, der sikrer, at de køber dit produkt.
  • Remarketing kan bruges på display-, søgenetværket og på Youtube.
  • Du kan opstille målgrupper både i Google Analytics og i Google Ads

Du får altså mulighed for at gå efter de besøgende, som ikke købte noget første gang, og dermed sikre, at de ikke glemmer dig, når de surfer rundt på nettet i den nærmeste tid efter.

Brug remarketing fornuftigt!

Vi ser rigtig tit, at mange blot installerer et remarketing tag på hjemmesiden og bruger denne målgruppe at annoncere overfor. Det betyder, at alle, der besøger din hjemmeside, vil blive eksponeret for det samme budskab – ligegyldigt hvad.

Lad os tage et eksempel:

Du har en webshop, der sælger elektronik – lige fra computere til cykelcomputere. Du har derfor rigtig mange forskellige personer inde på din webshop hver eneste dag. Hvis du vælger at bruge alle websitebesøg som remarketing-liste, betyder det, at Hr. Olsen, der leder efter et nyt lækkert smart tv, vil blive eksponeret for eksempelvis cykelcomputer de efterfølgende dage. Det har ingen særlig værdig for Hr. Olsen og derfor heller ikke for din forretning.

Opsæt de rigtige målgrupper

Brug den tid, som det tager at opsætte de rette målgrupper. Så ved du, at du annoncerer med de rigtige produkter over for de rigtige kunder. Og det vil altid sikre, at du får meget mere ud af hver eneste brugt annoncekrone. 

Heldigvis har Google valgt at hjælpe os, når det handler om netop webshops. Ellers bliver det en langsommelig affære at opsætte en remarketing-liste for hvert eneste produkt. Dynamisk remarketing fungerer langt hen ad vejen som dynamiske søgeannoncer. Du giver en række informationer, og ud fra disse finder Ads selv ud af, hvilke kunder, der skal modtage hvilke annoncer.

Skab store resultater med remarketing

Remarketingannoncer har altid været et af de steder, hvor du kan generere en rigtig god ROI, fordi du kan følge kunden gennem hele købsprocessen. Tidligere var det kun muligt at benytte remarketing på displaynetværket, men siden 2013 er det også muligt på søgenetværket. Dog var det ikke særlig brugt i starten, men siden 2015-2016 er det blevet enormt populært at bruge i Danmark.

Remarketing på søgenetværket, eller RLSA, som det kaldes, kan helt ændre jeres måde at bruge søgenetværket på. RLSA giver to helt unikke muligheder for at sikre, at det rette budskab sendes ud til den rette målgruppe:

  • Du kan lave budjusteringer alt efter, om en kunde har besøgt din hjemmeside og her faldt ind under din remarketingliste.
  • Du kan opsætte annoncer, som kun vises over for de kunder, der har besøgt din side en enkelt gang. Her kan du ændre og forny dit budskab, så det endnu engang fanger kundernes interesse.

Det kræver dog, at du har en remarketing-liste på 1000 personer inden du kan benytte dig af denne form for remarketing.

 

 

Ønsker du tilbud eller en snak?

Vi ringer dig gerne op, hvis du vil vide mere om vores ydelser og produkter.

Ja tak,  jeg vil gerne kontaktes 

 

Website © UptimeFjernsupport Åbn fjernsupport

1. Dine cookie settings
Funktionelle cookies, marketing og tracking
Cookies der giver os mulighed for at analysere webstedets anvendelse, så vi kan måle og forbedre ydelsen, og cookies der bruges af reklameselskaber eller annoncerende selskaber til at slå annoncer op, som er relevante for dine interesser.
 Alle

Nødvendige cookies
Cookies der er nødvendige for sidens funktionalitet.
 Nødvendige


2. Dette website anvender cookies

En cookie er en lille tekst-fil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren.
En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.

3. Formål med cookies på vores website:
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks., hvad du har lagt i en eventuel indkøbskurv, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta, du gerne vil have vist på hjemmesiden. Vi bruger også cookies til at målrette vores annoncer over for dig på andre hjemmesider. Helt overordnet anvendes cookies således som del af vores service til at vise indhold, der er så relevant som muligt for dig.

4. Sådan sletter eller blokerer du for cookies i din browser
minecookies.org/cookiehandtering


5. Liste over brugte cookies:
NavnFormålUdbyderUdløber
popout_cookieTil popoutUptime13 dage
SL_CA/B TestningSmartlook2 år
Pk idTil Piwik statistikPiwik1 år
Pk refTil Piwik statistikPiwik

Vi bruger cookies til at tilpasse vores indhold og annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik.
Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Få flere oplysninger

OK Læs mere