Med udgangspunkt i Tradepoints udfordring, blev løsningen en overskuelig hjemmeside, der henvender sig til vidt forskellige markeder, såsom; Østeuropa, Skandinavien, Kina og Sydamerika.
Til moderniseringen af hjemmesidens design, blev der taget udgangspunkt i virksomhedens nye brandguide. Strukturen på hjemmesiden blev gjort mere simpel og intuitiv og der blev tilføjet to ekstra sproglag.
”We make complexity simple” spiller en afgørende rolle for det endelige udtryk på hjemmesiden. Derudover er hjemmesiden gjort responsiv til mobil, hvor billedmaterialet spiller en stor rolle. Store og stilfulde billeder giver brugeren en god oplevelse.
Men også på desktop-versionen spiller de flotte produktbilleder en vigtig rolle. Det tydeliggøres ved den store fokus, der er på integration til virksomhedens sociale medier. Instagram er en vigtig kanal for Tradepoint, så derfor er virksomhedens flotte Instagram-feed tilføjet til forsiden. Det skaber en samhørighed mellem kanalerne og giver kunden en helhedsoplevelse af Tradepoint og virksomhedens produkter.